Co i jak
załatwić?
  1. Wypełnij odpowiedni wniosek:
    • W przypadku szkody komunikacyjnej:
      należy wypełnić druk "zgłoszenie szkody w pojeździe z tytułu odpowiedzialności cywilnej" – stanowiący załącznik nr 2 do zarządzenia Nr 7/AK/2014 Dyrektora MZDiII z dnia 28.04.2014 r. w sprawie wprowadzenia Instrukcji postępowania przy rozpatrywaniu roszczeń odszkodowawczych kierowanych do MZDiII z tytułu szkód komunikacyjnych na mieniu i osobie.
    • W przypadku szkody osobowej lub majątkowej:
      należy wypełnić druk "zgłoszenie szkody osobowej / majątkowej z tytułu odpowiedzialności cywilnej" – stanowiący załącznik nr 3 do zarządzenia Nr 7/AK/2014 Dyrektora MZDiII z dnia 28.04.2014 r. w sprawie wprowadzenia Instrukcji postępowania przy rozpatrywaniu roszczeń odszkodowawczych kierowanych do MZDiII z tytułu szkód komunikacyjnych na mieniu i osobie.
  2. Do wniosku dołącz mapkę z zaznaczeniem lokalizacji miejsca zdarzenia.
  3. Wypełniony wniosek wraz niezbędnymi załącznikami złóż w biurze podawczym MZDiII przy ul. Kasprowicza 8 w Zabrzu lub prześlij pocztą.

 

 

  1. Termin rozpatrzenia sprawy:
    Miesiąc, nie później niż w ciągu dwóch miesięcy.
  2. Informacji udziela:
    Miejski Zarząd Dróg i Infrastruktury Informatycznej, ul. Kasprowicza 8, 41-803 Zabrze, Zespół ds. formalno-prawnych; tel. (32) 27-76-823
  3. Podstawa prawna:
    Ustawa z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz.U.2018, poz.2068 z zmianami) oraz przepisy ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Dz.U.2018, poz. 1025 ze zmianami).
  4. Tryb odwoławczy:
    Postępowanie cywilne przed sądem powszechnym.